„Autopesija baaskursus algajale“
Kristiine Autopesula koolituskeskus
1. Õppekava nimetus: „Autopesija baaskursus algajale“
2. Õppekavarühm ja õppekava koostamise alused
Õppekavarühm: Puhastusteenindus.
Õppekava koostamise alus: õppekava koostamise alus puudub
3. Eesmärk ja õpiväljundid
Eesmärk: Koolituse tulemusel tunneb õppija Autopesija põhi teadmisi, oskab hoiduda auto kahjustamisest, saab aru autopesemise põhitõdedest.
Õpiväljundid: koolituse läbinu…
• Teab erinevaid autopesu võimalusi;
• Tunneb autopesu etappe;
• Saab erinevaid autopuhatus nippe;
• Oskab vältida kriimustuse teket;
• Saab ülevaate välipesu ja sisepesu tegemisest.
4. Sihtgrupp ja õppe alustamise tingimused
Autopuhastus teenuse osutamist alustavad inimesed või isiklike teadmisi täiendamiseks. Õpingute alustamise tingimused puuduvad.
5. Õppe kogumaht, selle ülesehitus, õppekeskkond ja õppevahendid
Maht: 13 akadeemilist tundi, millest 2 akadeemilist tundi on auditoorset tööd, 11 akadeemilist tundi praktikat koolikeskkonnas.
6. Õppeprotsessi kirjeldus, sh õppe sisu, õppemeetodid ja –materjalid
Õppe ülesehitus ja maht akadeemilistes tundides |
Õppe sisu ja õppematerjalid |
Õppemeetodid
|
Auditoorne töö 2 tundi
|
Välipesu etapid, mustusastme hindamine, vahendite tutvustus, vahendite kasutamine ja hooldamine, erinevad autopesu nipid
|
Loeng, näitlikud õppevahendid
|
Praktiline töö 4 tundi
|
Auto välipesu algusest lõpuni, erinevate pesu etappide (eelleotus, pigipesu, loputamine, kergleotus, svammitamine, kuivatamine ja survepesu kasutamise õppimine), vahendite kasutamine, kasutamise järjekord, võimalikke ohtude tutvustamine, kõikide protsesside läbimine praktilisel viisil
|
Praktiline pesemine õpetaja juhendamisel |
Praktiline töö 4 tundi
|
Sisepuhastus, erinevate ainete kasutamine, efektiivse puhastuse järjekorra loomine, sisepuhastuse etapid, võimalikke ohtude tutvustamine, kõikide protsesside läbimine praktilisel viisil
|
Praktiline puhastus õpetaja juhendamisel |
Praktiline töö 3 tund
|
Auto pinna ettevalmistamine vahatamiseks, savi kasutamine, erinevate vahendite tutvustus, kõikide protsesside läbimine praktilisel viisil, vaha kuivatamine, vaha toimimine, protsessi vajalikkus ja vahatamise positiivne mõju sõidukile
| Praktiline puhastus õpetaja juhendamisel |
7. Hindamine ehk õppe lõpetamise tingimused
Hindamismeetotid |
Hindamiskriteeriumid |
Õppija demonstreerib iseseisvalt kiirpesu, välipesu, pigipesu, savitamine, sisepesu, keemiline puhastus, nahahooldus, püsivaha, poleerimine, keraamiline töötlus |
Õppija põhjendab töös kasutavate toodete, vahendite ja võtete valikut, rakendab ergonoomilisi töövõtteid ning järgib ohutust nii töös, kui ka sõidukil. Autopuhastus on tehtud korrektselt, vastavalt eesmärgile |
8. Väljastavad dokumendid
Õpiväljundid omandanud ning hindamise läbinud õppijale väljastatakse tunnistus. Hindamisel mitteosalenud võid hindamist mitteläbinud õppijale väljastatakse tõend koolitusel osalemise ja läbitud teemade kohta.
9. Koolitaja kvalifikatsioon
Vähemalt kahle erineval autopuhastusteenuse koolitusel osalemine, töökogemus minimaalselt 1-aasta, täiskasvanute koolitamise kogemus.
„Autopesija põhjalik kursus“
Kristiine Autopesula koolituskeskus
1. Õppekava nimetus: „Autopesija põhjalik kursus“
2. Õppekavarühm ja õppekava koostamise alused
Õppekavarühm: Puhastusteenindus.
Õppekava koostamise alus: õppekava koostamise alus puudub
3. Eesmärk ja õpiväljundid
Eesmärk: Koolituse läbinu oskab teha sisepuhastust, välipesu, vahatamist, keemilisest puhastusest, nahahooldust ja poleerimist.
Õpiväljundid: koolituse läbinu…
• Suudab valida autopesuks sobivaid tooteid;
• Tunneb autopesu etappe;
• Suudab hinnata mustuse astet ja oskab teha vajaliku valiku ainete kasutamisele;
• Oskab vältida kriimustuse teket;
• Saab ülevaate välipesust, vahatamisest, keemilisest puhastusest, nahahooldusest ja poleerimisest – kasutades sobivaid tooteid ja töövõtteid.
4. Sihtgrupp ja õppe alustamise tingimused
Autopuhastusteenust õppida soovivad isikud. Sobib ka edasijõudnutele erinevate oskuste täiendamiseks, ühtlasi ka autopuhastus teenuse osutamise ettevõtte juhtidele. Õpingu alustamise tingimused puuduvad.
5. Õppe kogumaht, selle ülesehitus, õppekeskkond ja õppevahendid
Maht: 52 akadeemilist tundi, millest 12 tundi auditoorset tööd, 8 tundi iseseisvat tööd, 32 tundi praktikat koolikeskkonnas.
6. Õppeprotsessi kirjeldus, sh õppe sisu, õppemeetodid ja –materjalid
Õppe ülesehitus ja maht akadeemilistes tundides |
Õppe sisu ja õppematerjalid |
Õppemeetodid
|
Auditoorne töö 3 tundi |
Autopuhastuse ABC, nõuded autopesijale, ohutus, vajalike materjalide tutvustamine, ruumide asukoha tutvustamine, keskkonnanõuded |
Loeng, näitlikud õppevahendid |
Auditoorne töö 3 tundi
|
Välipesu etapid (kiirpesu, tavaline välipesu, pigipesu, savitamine, vahatamine, poleerimine, keraamiline kaitse), mustusastme hindamine, vahendite tutvustus, vahendite kasutamine ja hooldamine, erinevad autopesu nipid
|
Loeng, näitlikud õppevahendid
|
Auditoorne töö 3 tund
|
Sisepesu etapid (tava sisepuhastus, keemiline puhastus ja nahahooldus), mustusastme hindamine, vahendite tutvustus, vahendite kasutamine ja hooldamine, erinevad autopesu nipid
|
Loeng, näitlikud õppevahendid |
Auditoorne töö 3 tund
|
Poleerimise etapid, ettevalmistus, masinate tutvustus, vahendite tutvustus ja hooldus. |
Loeng, näitlikud õppevahendid |
Iseseisev töö 8 tundi |
Materjalidega tutvumine enne praktilist tööd, pesu etappide selgeks tegemine, arusaamine pesu mõistetest, vahendite selgeks tegemine, materjalidest õppimine |
Iseseisev töö materjalide alusel |
Praktiline töö 8 tundi
|
Sõiduki välipesu, kõikide välipesu etappide läbi tegemine, kõikide välipesu teenuste läbi tegemine, ainete kasutamine, ainete hooldus, autopesu nipid, autopesu ohukohad
|
Praktiline töö õpetaja juhendamisel
|
Praktiline töö 8 tundi
|
Sõiduki sisepesu, kõikide sisepesu etappide läbi tegemine, kõikide sisepesu teenuste läbi tegemine, ainete kasutamine, ainete hooldus, autopesu nipid, autopesu ohukohad
|
Praktiline töö õpetaja juhendamisel
|
Praktiline töö 8 tundi
|
Ruumide tutvustus. sõiduki poleerimine, ainete kasutamine ja hooldamine, masinate kasutamine ja hooldamine, ettevalmistuse tulemuse üle vaatamine, eeltöö, ohukohad, püsivahatamine ja keraamika proovimine ja erinevus |
Praktiline töö õpetaja juhendamisel
|
Praktiline töö 8 tundi
|
Töötamine koos proffidega, igapäeva töö nägemine autopesu teenuseid osutavas ettevõttes |
Praktiline töö proffide käe all
|
7. Hindamine ehk õppe lõpetamise tingimused
Hindamismeetotid |
Hindamiskriteeriumid |
Õppija demonstreerib iseseisvalt kiirpesu, välipesu, pigipesu, savitamine, sisepesu, keemiline puhastus, nahahooldus, püsivaha, poleerimine, keraamiline töötlus |
Õppija põhjendab töös kasutavate toodete, vahendite ja võtete valikut, rakendab ergonoomilisi töövõtteid ning järgib ohutust nii töös, kui ka sõidukil. Autopuhastus on tehtud korrektselt, vastavalt eesmärgile |
8. Väljastavad dokumendid
Õpiväljundid omandanud ning hindamise läbinud õppijale väljastatakse tunnistus. Hindamisel mitteosalenud võid hindamist mitteläbinud õppijale väljastatakse tõend koolitusel osalemise ja läbitud teemade kohta.
9. Koolitaja kvalifikatsioon
Vähemalt kahel erineval autopuhastusteenuse koolitusel osalemine, töökogemus minimaalselt 1-aasta, täiskasvanute koolitamise kogemus.
„Kuidas tõhusamalt müüa autopuhastus teenuseid ja tooteid ning kuidas teha lisamüüki. Näpunäited väikeettevõtjale ja tema töötajatele“
Kristiine Autopesula koolituskeskus
1. Õppekava nimetus: „Kuidas tõhusamalt müüja autopuhastus teenuseid ja tooteid ning kuidas teha lisamüüki. Näpunäited väikeettevõtjale ja tema töötajatele“
2. Õppekavarühm ja õppekava koostamise alused
Õppekavarühm: Tööoskuste õppekava rühm
Õppekava koostamise alus: õppekava koostamise alus puudub
3. Eesmärk ja õpiväljundid
Eesmärk: Koolituse läbinud saab aru professionaalse autopuhastus teenuse müümisest ja suudab pakkuda erinevaid lisateenuseid.
Õpiväljundid: koolituse läbinu…
• Saab aru müügi üldpõhimõtetest;
• Saab aru kliendi teenindusest antud valdkonnas;
• Saab teadma erinevaid nippe, kuidas müüja lisateenuseid;
• Saab aru mis tähendab antud valdkonnas professionaalne lähenemine.
4. Sihtgrupp ja õppe alustamise tingimused
Autopuhastusteenust osutavatele töötajatele ja juhtidele. Õpingute alustamise tingimused puuduvad.
5. Õppe kogumaht, selle ülesehitus, õppekeskkond ja õppevahendid
Maht: 8 akadeemilist tundi, millest 5 tundi auditoorset tööd, 1 tundi iseseisvat tööd, 2 tundi praktikat koolikeskkonnas.
6. Õppeprotsessi kirjeldus, sh õppe sisu, õppemeetodid ja –materjalid
Õppe ülesehitus ja maht akadeemilistes tundides |
Õppe sisu ja õppematerjalid |
Õppemeetodid
|
Auditoorne töö 1 tund |
Sissejuhatus, müügi ABC, müügi tutvustamine antud valdkonnas, müügi vajalikus antud valdkonnas |
Loeng, näitlikud õppevahendid |
Auditoorne töö 1 tund
|
Inimeste mõjutamine, kuidas tõhusamalt müüja NB! Kogu õpe lähtub antud valdkonda |
Loeng, näitlikud õppevahendid
|
Auditoorne töö 1 tund
|
Vajaduste välja selgitamine NB! Kogu õpe lähtub antud valdkonda |
Loeng, näitlikud õppevahendid |
Auditoorne töö 1 tund
|
Professionaalne teenindamine, kuidas klient tuleb alati tagasi, mida teha, hea teeninduse võti |
Loeng, näitlikud õppevahendid |
Auditoorne töö 1 tund
|
Olukordade läbi tegemine, erinevate olukordade analüüs |
Loeng, diskussioon, olukordade läbi mängimine |
Praktiline töö 2 tund
|
Test ja erinevate lahenduste leidmine töörühmas või iseseisvalt, katsetamine müügi ja teenindusvõtteid igapäevases ja reaalses olukorras kohapeal
|
Praktiline ja iseseisev töö õpetaja juhendamisel
|
7. Hindamine ehk õppe lõpetamise tingimused
Hindamismeetotid |
Hindamiskriteeriumid |
Õppija demonstreerib iseseisvalt õpitut, teeb ülevaate mis on müük ja lahendab keerulisi olukordi |
Õppija põhjendab ja rakendab kasutatavaid nippe ja nende vajalikust, suhtlus on tehtud korrektselt ja kasutatud nippe vältimaks keerulisi situatsioon, pakkudes head ja professionaalset teenust, müües toodet või saamaks lisa teenuseid |
8. Väljastavad dokumendid
Õpiväljundid omandanud ning hindamise läbinud õppijale väljastatakse tunnistus. Hindamisel mitteosalenud võid hindamist mitteläbinud õppijale väljastatakse tõend koolitusel osalemise ja läbitud teemade kohta.
9. Koolitaja kvalifikatsioon
Vähemalt kahle erineval autopuhastusteenuse koolitusel osalemine, töökogemus minimaalselt 1-aasta, täiskasvanute koolitamise kogemus.
„Poleerimise põhjalik kursus“
Kristiine Autopesula koolituskeskus
1. Õppekava nimetus: „Poleerimise põhjalik kursus“
2. Õppekavarühm ja õppekava koostamise alused
Õppekavarühm: Tööoskuste õppekava rühm
Õppekava koostamise alus: õppekava koostamise alus puudub
3. Eesmärk ja õpiväljundid
Eesmärk: Koolituse läbinud saab aru poleerimise põhitõdedest ja õpib kasutama poleerimismasinat
Õpiväljundid: koolituse läbinu…
• Saab aru poleerimise üldpõhimõtetest;
• Oskab teha poleerimistöö jaoks ettevalmistusi;
• Õpib hindama värvikahjustust;
• Õpib tundma tooteid ja vahendeid teenuse osutamisel.
4. Sihtgrupp ja õppe alustamise tingimused
Autopuhastusteenust osutavatele töötajatele ja juhtidele. Õpingute alustamise tingimused puuduvad.
5. Õppe kogumaht, selle ülesehitus, õppekeskkond ja õppevahendid
Maht: 36 akadeemilist tundi, millest 8 tundi auditoorset tööd, 4 tundi iseseisvat tööd, 24 tundi praktikat koolikeskkonnas.
6. Õppeprotsessi kirjeldus, sh õppe sisu, õppemeetodid ja –materjalid
Õppe ülesehitus ja maht akadeemilistes tundides |
Õppe sisu ja õppematerjalid |
Õppemeetodid
|
Auditoorne töö 8 tundi |
Teoreetiline osa, mis on poleerimine ja mis toimub autoga poleerimise käigus, kuidas hinnata väliseid kahjusi, kuidas teha ettevalmistust, võimalikud ohud. Seadmete ja toodete tutvustus |
Loeng, näitlikud õppevahendid |
Iseseisev töö 4 tundi
|
Õpib materjale ja jälgib tegevust professionaalide kõrval |
Iseiseisev töö koolitus ruumides
|
Praktiline töö 24 tundi
|
Auto kahjude ja mustuse hindamine, ettevalmistus, toodete ja seadmete valiks, töö tegemine professionaali käe all, lisaks töö tegemine individuaalselt |
Praktiline ja iseseisev töö õpetaja juhendamisel |
7. Hindamine ehk õppe lõpetamise tingimused
Hindamismeetotid |
Hindamiskriteeriumid |
Õppija demonstreerib iseseisvalt töö ettevalmistamist ja poleerimist |
Õppija põhjendab töös kasutavate toodete, vahendite ja võtete valikut, rakendab ergonoomilisi töövõtteid ning järgib ohutust nii töös, kui ka sõidukil. Poleerimine on tehtud korrektselt, vastavalt eesmärgile |
8. Väljastavad dokumendid
Õpiväljundid omandanud ning hindamise läbinud õppijale väljastatakse tunnistus. Hindamisel mitteosalenud võid hindamist mitteläbinud õppijale väljastatakse tõend koolitusel osalemise ja läbitud teemade kohta.
9. Koolitaja kvalifikatsioon
Vähemalt kahle erineval autopuhastusteenuse koolitusel osalemine, töökogemus minimaalselt 1-aasta, täiskasvanute koolitamise kogemus.